Yüzdeki Kılcal Damarların Tedavisi

Kılcal damarlar en çok yüzde ve bacaklarda, genişlemiş ve yüzeye yakın damarlar olarak görülür. Yüzdeki kılcal damar çatlamaları, yüzde kızarık oluşturur, bu psikolojik olarak kişiyi rahatsız eder. Akdeniz toplumlarında oldukça sık rastlanır.

Dr. Pınar Cömert Yüzde Kılcal Damarlardan Kaynaklı Lekelerin Tedavisini Anlatıyor...

Yüzde Kılcal damarlar neden oluşur?

Yüzdeki kılcal damarlar, en çok hassas cilt yapısına sahip olmak nedeniyle oluşur. Yoğun güneş ışını hasarı, rozase hastalığı, metabolik, romatizmal, genetik ve Hematolojik bazı hastalıklara bağlı olabileceği gibi; östrojen içerikli doğum kontrol hapları, kronik kortizon ilaçları alınmasına veya kortizonlu kremlerin yüze sıklıkla uygulanması ve kronik alkol kullanımı da yüzdeki kılcal damarları tetikler, çoğaltır. Estetik burun ameliyatından sonra burunda kılcal damarlarda artış olabilir. Kılcal damarlar lekeli hastalarda da yüz derisinde çoğalır. Lekeli hastalarda yüzdeki ince kılcal damarlar, leke çevresindeki deriyi kurutup, güneş hassasiyetini artırır. Lekedeki kılcal damar çatlaması İle deriye kan sızıntısı olur bu da lekeye yol açar. Kılcal damarlar lekede, aynı zamanda yüzeysel olan leke hücrelerini kolları İle derine taşır, lekenin tedavi edilmesini güçleştirir. Bazen de minik veya büyük kılcal damarlardan oluşan , cherry nevüs (çilek beni), hemanjiom (doğuştan gül), portwine stain (şarap lekesi beni)gibi benler de yüzde görülebilir. Yaşlılıkta deri incelmesi, kronik güneş hasarı, kollajen kaybı ve kuruluk nedeniyle de yüzde kılcal damarlar görülür.

Yüzde Kılcal damarlar neden tedavi edilmelidir?

Yüzdeki kılcal damar genişlemeleri kendiliğinden geçmez ve bir kez oluştuktan sonra güneşe maruziyet ve sebep olduğu kuruluk nedeniyle artarak devam eder. Yüzdeki kılcal damarlar ciltte hassasiyet, kuruluk, kaşıntı, kırmızı ve kahverengi lekeler ve yüzde rahatsız edici kırmızı görüntüye neden olur. Ciltte güneş hassasiyetini artırır, kollajeni kırar, yüzü erken yaşlandırır. Yüzdeki lekelerin tedavisini engeller, yeni leke oluşumuna neden olur. Bu nedenle yüz kılcal damarları tedavi edilmelidir.

Ankara'da Kılcal Damarlardan Kaynaklı Lekelerinizi Tedavi Ettirmek mi İstiyorsunuz?

Kılcal damarlar nasıl tedavi edilir?

Yüzdeki kılcal damarların tedavisinde günümüz teknolojisi ile lazerler ışık cihazları kullanılmaktadır.

Lazerler kılcal damarın içinden geçen kanda bulunan oksihemoglobin adlı kırmızı renkli maddeyi ısıtarak harap eder. Damarın içinden geçen kanın aşırı derece ısınması yüzünden zarar gören damarlar zaman içinde kaybolur. Damar ne kadar genişse, içindeki kan miktarı ve oksihemoglobin daha fazla olduğu için kalın damarlar ince damarlara göre lazer ve ışık (pulsed dye lazer, Nd yag lazer, İpl, bbl )tedavilerine daha hızlı yanıt verir.

Pulse dye lazerler, Nd yag lazerler, bbl ve İpl gibi ışık sistemleri tedavide kullanılır. Lazer seçimi, yeri, kılcal damarın derinliği ve büyüklüğü, damarın dolum süresi ve tipine göre seçilir.

Yüzdeki kılcal damarlara Kaç seans uygulanmalı?

Lazer veya ışık sistemi seçimine göre 3-4 haftada bir, 2-6 seans tedavi yeterlidir. Bununla beraber tedavi sayısı damarların sayısı, büyüklüğü, tipi, leke olup olmamasına göre değişebilir. Tedavi uygulama süresi 15 ile 45 dakika  arasında değişir.

Kılcal damar lazeri uygulaması sonrası neler yapılmalı?

Kılcal damar için uygulanan lazer ve ışık sistemleri(pulsed dye lazer, Nd yag lazer, bbl veya İpl gibi ışık sistemleri)inden sonra günlük aktivitelerde aksama olmaz. Uygulama gören kılcal damarlı alanlarda hafif kabarma, kızarıklık ve ufak morluklar olabilir. Bu etkiler bir kaç günde yok olur. Yeni geliştirilen lazer ve ışık sistemlerinin güçlü soğutma sistemleri ve markaya bağlı olan uygun atımları sayesinde ağrı şikayeti çok azdır. Uygulama öncesi lokal anestezik kremler ağrı hissiyatını çok hafifletir. Uygulama sonrası, güneşten korunmaya dikkat edilmeli, güneş koruyucu krem uygulanmasına hassasiyet gösterilmelidir. Tedavi için en uygun dönemler sonbahar ve kış aylarıdır. Yaz ayı lazer tedavileri için uygun değildir.

Kılcal damar lazer tedavilerinde iz kalır mı?

Uygun ve iyi markalı lazer ve ışık sistemlerinde, doz ayarlaması iyi yapılırsa, iz ve leke kalma riski yoktur. Lazer ve ışık sistemleri(pulsed dye lazer, Nd yag lazer, İpl, bbl ) tecrübeli doktorlar tarafından uygulanılmalıdır.

Lazerle yüz kılcal damarları tedavisinin etkisi ne zaman ortaya çıkar?

Tedavi neticeleri genelde 2, 5. haftada başlar ve ikinci veya üçüncü seanstan sonra daha iyi ortaya çıkmaya başlar. Burun kenarındaki ince kılcal damarların tamamen yok olmaz oldukça hafifler. Burun kenarındaki kılcal damarlar lazer tarafından kolayca silinse bile kaybolmaları İçin daha uzun seanslar gerektirebilir.
Bazen yüzeye ve derine etkili lazerleri birlikte dönüşümlü kullanmak kısa sürede ve iyi sonuç alınmasını sağlar. 6 ay -1 sene de bir uygulanacak tekrarlanan lazerlerle etki pekiştirilir.

Lazerle yüz kılcal damar tedavisi fiyatları nedir?

Web sitemizde yer alan yazılarda verilen bilgiler, kişilerin medikal estetik ve dermatoloji uygulamalarına ilişkin merak ettiklerini kısaca cevaplayabilme amacıyla yazılmaktadır. Kişinin yapısal özelliklerine ve başvuru sebebine göre en uygun tedavi yöntemi, ancak bu konuda uzman bir hekimin kişiyi muayene etmesi sonrasında yapacağı tespitlere bağlı olarak belirlenebilmektedir. Fiyatlar, Yüz Kılcal damarları tedavisinde kullanılan lazer cinsine(pulsed dye lazer, Nd yag lazer, İpl , bbl ), markasına göre değişir. Tedavi yönteminin kişiye özel bir şekilde netlik kazanması gerektiği yaklaşımına bağlı olarak internet üzerinden lazerle kılcaldamar uygulamasının fiyat bilgisi verilememektedir. Lazerle kılcal damar tedavisi hakkında daha ayrıntılı bilgi ve muayene randevusu almak için bizi 0312 219 18 81 ve 0312 219 18 82 05303401882 numaralı telefonlardan arayabilirsiniz.