Mantar Hastalığı ve Tedavisi

Mantar, oluşumuna yol açan mikro boyutta farklı organizmaların vücuda girmesi sonucu ortaya çıkan bir cilt hastalığıdır. Mantar hastalığı, organizmanın özelliklerine ve yerleşmiş olduğu bölgeye göre kaşıntılı, kırmızı, sulu ya da kuru deri oluşumlarına yol açmaktadır. Mantar hastalığının tırnak bölgesinde belirtisi ise renk değişikliği ve deformasyon oluşumu olmaktadır. Mantar Tedavisi, Mantar hastalığının iyileştirilmesini amaçlayan dermatolojik tedavi sürecini ifade etmektedir.

Mantar Hastalığı neden olur?

Mantar hastalığı, mantara yol açan mikro organizmaların vücuda girişi sonrasında yerleştiği alanda faaliyet göstermesi ve çoğalması ile oluşmaktadır. Bulaşıcı bir niteliğe sahip olan Mantar hastalığına yol açan organizmalar kişiden kişiye terlik, ayakkabı, havlu, bornoz gibi kişinin cildine doğrudan temas eden eşyaların kullanımı ile geçebilmekte ya da havuz, sauna, hamam gibi nemli ortak kullanım alanlarından da kapılabilmektedir.

Mantar hastalığı nerelerde olur?

Mikro organizmaların üremesine ve çoğalmasına katkı sağlayan nemli ve kıvrımlı özelliklere sahip olması dolayısıyla ayaklar, ayak parmakları, el tırnakları, saç derisi ve genital bölge Mantar hastalığına sebep olan mikro organizmaların en sık yerleştiği ve hastalık belirtilerini ortaya çıkardığı alanlar olmaktadır.

Mantar Hastalığı nasıl tedavi edilir?

Kişiye fiziksel açıdan ve oluşturduğu görünüm sebebiyle psikolojik açıdan rahatsızlık veren Mantar hastalığının beraberinde cildi enfeksiyonlara açık hale getirmesi, tedavi edilmesinin gerekliliğin önemini arttırmaktadır. Şeker hastalığına sahip olan kişilerde özellikle ayak bölgesinde görülen mantarların daha ciddi rahatsızlıklara yol açma ihtimalinin olması sebebiyle tedavisinin ihmal edilmemesi büyük önem taşımaktadır. Başka deri hastalıkları ile karıştırılma ihtimali olan Mantar hastalığının tedavisinin ilk ve en önemli aşaması deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir doktor tarafından, Mantar hastalığının hastanın hikayesi ve tahliller ile doğru teşhis edilmesi olmaktadır. Problemli cilt bölgesinden alınan ve acı verici olmayan doku kazıntısının laboratuvar ortamında incelenmesi ve yapılacak olan mantar kültürü ile Mantar hastalığına yönelik kesin ve net tanı sağlanabilmekte ve tedavi süreci uygun nitelikte planlanabilmektedir. Mantar belirtilerinin yer aldığı bölgelere yapılan ilaç uygulamaları (losyonlar ve kremler) ve beraberinde ağızdan alınan ilaçların kullanımları ile hastaya rahatsızlık veren belirtiler tedavi edilerek giderilebilmektedir. Mantar hastalığı, enfeksiyona yol açan mikro organizmaların vücuda tekrar girmesi ile yineleyebilen bir hastalık olduğu için kişinin bulaşma yoluyla hastalığı yeniden kapmamaya yönelik hijyenik önlemleri sağlaması gerekmektedir.

Mantar Tedavisi yaptırırken nelere dikkat edilmelidir?

Sağlığa etki edebilecek her uygulamada olması gerektiği gibi, kişinin Mantar Tedavisi yaptırmadan önce mutlaka deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir doktor tarafından muayene edilmesi gerekmektedir. Mantar Tedavisi sürecinin uzman bir doktor gözetiminde ilerletilmesi, tedavi sürecine bağlı olası yan etkilerin ve risklerin ortadan kaldırılması açısından büyük bir öneme sahip olmaktadır.

Mantar Tedavisinin fiyatı nedir?

Sitede yer alan yazılarda verilen bilgiler, kişilerin medikal estetik ve dermatoloji uygulamalarına ilişkin merak ettiklerini kısaca cevaplayabilme amacıyla yazılmaktadır. Kişinin yapısal özelliklerine ve başvuru sebebine göre en uygun tedavi yöntemi, ancak deri ve cilt hastalıkları konusunda uzman bir hekimin kişiyi muayene etmesi sonrasında yapacağı tespitlere bağlı olarak belirlenebilmektedir. Tedavi yönteminin kişiye özel bir şekilde netlik kazanması gerektiği yaklaşımına bağlı olarak internet üzerinden Mantar Tedavisi ile ilgili fiyat bilgisi verilememektedir. Mantar Tedavisi hakkında daha ayrıntılı bilgi ve muayene randevusu almak için bizi 0312 219 18 81 ve 0312 219 18 82 numaralı telefonlardan arayabilirsiniz.